suljetan

Ryhmänvetäjät

Festari-infot ryhmänvetäjille

Festariretkisuunnitelmia ja ‑valmisteluja tehdessä mieleen voi tulla monta kysymystä. Kirjasimme jälleen ylös tärkeimmät käytännönkysymykset vastauksineen.

1. Mistä saa julisteita ja käsiohjelmia?
Kätevimmin käsiohjelmia ja julisteita voi tilata materiaali-linkistä. Puhelimitse materiaalia voi tilata keväällä Sleyn nuorisotyön toimistosta numerosta 045 328 5115 ja Syyskuusta alkaen festaritoimistosta numerosta 044 767 5036. Syyskuusta alkaen festaritoimisto on avoinna arkisin klo 9–15. Materiaalia saa myös kaikista Sleyn nuorisotyön tapahtumista.

2. Millaisia lippuja festareille myydään?
Suurin osa ohjelmasta on maksullista. Jumalanpalvelukset, Messukeskuksen studiot ja workshopit ja A-hallin konsertit ovat ilmaisia. Pakettihinnat ovat kuitenkin edullisempia kuin lippujen ostaminen erikseen. Tarkemmat tiedot hinnoista ja pakettien sisällöstä löytyvät käsiohjelmasta ja ”Liput”-sivulta. Kaikki konsertit kuuluvat paketteihin.

3. Milloin tulee ilmoittautua?
Ilmoittautuminen alkaa 6.5. Liput myydään netissä.
Ruokailujen ja majoituskouluvarausten vuoksi tarvitsemme sitovat ilmoittautumisenne viimeistään 4.11. mennessä. Ilmoita ryhmäsi siis hyvissä ajoin. Pe 3.11. jälkeen voi peruuttaa maksutta enintään viisi pakettia ryhmää kohden, lopuista veloitamme tilaushinnan.

4. Mitä tietoja tarvitsemme ilmoittautumisen yhteydessä?
Lippujen ja pakettien määrän lisäksi tarvitsemme seurakunnan taloustoimiston laskutusosoitteen ja lankapuhelinnumeron, ryhmänjohtajien yhteystiedot sekä ryhmän tiedot ruokavalioista ja -allergioista. Suklaa-, marja- tai hedelmäallergioita ei tarvitse ilmoittaa. Moniallergikkojen kohdalla tarvitsemme henkilön yhteystiedot, jotka voit merkitä osallistuja-kohtaan lipunmyynnin tiedoissa. Mahdollista majoitusta varten tarvitsemme tyttöjen ja poikien lukumäärät.

5. Miten maksaminen hoidetaan?
Lähetämme kaikille seurakuntaryhmille laskun jälkikäteen, joten niiden osalta emme käsittele käteistä rahaa. Noutaessasi varaamasi liput kuittaat ne saaduksi: lasku lähetetään postitse seurakuntaanne festareiden jälkeen. Yksittäiset asiakkaamme maksavat lippunsa tilauksen yhteydessä.

6. Kannattaako ryhmäkoon muutoksista ilmoittaa?
Kyllä kannattaa! Toivomme, että mahdollisimman moni ryhmä vahvistaa lopullisen ryhmäkoon lähtönsä jälkeen perjantaina 17.11. siinäkin tapauksessa, että muutoksia ei ole tullut. Vahvistuksen jälkeen lipunmyynnillä on mahdollisuus tehdä ryhmän lippupaketit noutovalmiiksi. Vahvistuspalvelu koskee ainoastaan perjantaina alkavia paketteja ja lippuja. Vahvistuspalvelu toimii perjantaina 17.11. klo 10–17. Vahvistuspalveluun soittaessasi ota selvää, millä maksutavalla tilaaja on varannut tuotteen (sähköinen vs. paperi).

7. Milloin lipunmyynti aukeaa?
Perjantaina 17.11. lipunmyynti aukeaa Messukeskuksessa klo 15.30 ja sulkeutuu klo 21.00. Lauantaina ja sunnuntaina lipunmyynti palvelee Messukeskuksen aulassa. Toivomme, että perjantaina huomioit mahdollisuuden tulla lunastamaan lippuja hyvissä ajoin. Nopeimmille festarivieraille olemme järjestäneet ohjelmaa Messukeskuksen A-Halliin. Perjantaina klo 16.30–17.30 festareiden ensimmäisessä konsertissa esiintyvät Groovefem ja Jellona.

8. Mihin majoitutaan?
Tuttuun tapaan tarjoamme teille mahdollisuuden majoittua Turun seudun kouluihin. Kouluissa ei ole patjoja, joten ottakaa omat patjat mukaan. Pahoittelemme, että vain harvoissa kouluissa on lupa käyttää luokkia majoittautumiseen. Majoittuminen tapahtuu siksi useimmiten liikuntasaleissa. Kaikissa majoituskouluissa on suihku- ja wc-tilat, mutta niiden määrä on vaihteleva. Jokaisessa majoituskoulussa on majoitusvalvojia, jotka huolehtivat majoituksen onnistumisesta. Edellytämme silti, että ryhmän mukana on aina ryhmänvetäjä. Ryhmille, joilla ei ole omaa kuljetusta majoituskoululle, järjestämme bussikuljetuksen. Majoituskuljetuksen hinta on 3 €/matka/ henkilö.

Majoituksessa ei saa käyttää ilmatäytteisiä varavuoteita. Katso sallitut patjat kuvana majoitusinfo-sivultamme. Jaa kuvaa myös ryhmäläisillenne!

9. Missä ruokaillaan?
Ruokailu tapahtuu Messukeskuksessa A- ja B-halleissa. Tarjoamme vieraillemme aamupalan, lounaan ja iltapalan. Varaudu jonoihin, sillä festarivieraita on paljon ja tilat ovat rajalliset. Ruokailut kuuluvat koko- ja osapaketteihin. Ryhmää kannattaa myös muistuttaa ruokailun pelisäännöistä. Kasvisruokavalio on tarjolla vain asiasta etukäteen ilmoittaneille. Ruokailun jälkeen tarjottimet ja roskat viedään niille kuuluville paikoille ja annetaan tilaa seuraaville. Huomioikaa myös jätteiden lajittelu! Messukeskuksen B-hallin ruokalinjastoilla on käytössä käsidesiä.

10. Mitä tarjoamme ryhmänvetäjille?
Ryhmänvetäjille on Gatorade Centerissä oma kokoontumistila, jossa tarjolla kahvia ja myynnissä pullaa. Tilassa voi tavata tuttuja ympäri Suomen koko viikonlopun ajan. Työntekijätilan lisäksi järjestämme ryhmänvetäjille myös oman lepotilan. Lauantaina iltapäivällä kokoonnutaan työntekijöiden tapaamiseen, jota isännöi Juha Heinonen ja musiikkivieraana Jippu. Tervetuloa hengähtämään hetkeksi sanan ja pullakahvin äärelle! Ilmoita itsesi ja muut ryhmäsi vetäjät tähän tapaamiseen ilmoittautumisen yhteydessä, jotta osaamme varata riittävästi tarjottavaa. Festareille tullessasi saat oman työntekijäpassin Messukeskuksen lipunmyynnistä. Nimellä varustetut passit tehdään vain 3.11. mennessä ilmoittautuneille. Tämän jälkeen ilmoittautuvat työntekijät saavat nimettömät passit.

11. Mitä etuja on bussikuskeille?
Linja-auton kuljettajat saavat ilmaiseksi majoituksen ryhmän majoituskoulussa ja aamupalat. Majoituskoulussa bussikuskeille pyritään löytämään rauhallinen yöpymispaikka. Lauantaina järjestämme heille mahdollisuuden saunomiseen Gatorade Centerissä. Tarkemmat ohjeet festareilla. Bussikuskit saavat oman näyttölippunsa, jolla pääsevät nuorisotyöntekijätilaan, mutta näyttölippu ei sisällä pääsylippuja.

12. Mistä voi kysyä neuvoa festareilla?
Kaikissa kysymyksissä voit kääntyä neuvontamme puoleen. Neuvonta palvelee sinua Messukeskuksen aulassa ja Gatorade Centerissä lipunmyynnin yhteydessä sekä 3. kerroksessa. Ensiapu sijaitsee Messukeskuksen aulassa ja Gatorade Centerin pohjakerroksessa. Käynti areenalta, lavalta katsottuna oikealta laidalta.

13. Miten turvallisuudesta on huolehdittu?
Pyrimme huolehtimaan vieraidemme turvallisuudesta parhaalla mahdollisella tavalla. Viime vuosien tapaan Gatorade Centerin ja Messukeskuksen konserteissa on turvatarkastukset. Kaikki pullot, tölkit ja purkit ovat kiellettyjä. Avaamattomat 2dl mehutetrat ovat sallittuja. Maata Näkyvissä ‑festarit on päihteetön tapahtuma, joten tapahtuma-alueelle ei saa tuoda alkoholijuomia tai muita päihdeaineita. Järjestyksestä huolehtii yli sata järjestyksenvalvojaa, ja festarivieraiden edellytetään noudattavan heidän ohjeitaan. Toivomme, että informoit ryhmääsi näistä turvallisuusasioista. Pidätämme kuitenkin kaikki oikeudet muutoksiin turvatarkastuksen osalta. Festareilla päivystää koko viikonlopun ajan SPR:n ensiapu sekä lääkäri tiiminsä kanssa. Festarivieraita pyydetään kiinnittämään huomioita hygieniaan: huolehdithan käsihygieniasta! Alle 100 ml käsidesipurkit ovat sallittuja.

14. Mitä tapahtuu löytötavaroille?
Löytötavaroita säilytetään festareilla Gatorade Centerin neuvonnassa. Festareiden jälkeen kadonneita tavaroita voi kysyä toimistostamme numerosta 044 767 5036 tai osoitteesta toimisto@maatanakyvissa.fi.

15. Milloin järjestetään vuoden 2018 festarit?
Maata Näkyvissä -festarit järjestetään 16.–18.11.2018, jos Jumala suo. Sitä ennen tapaamme kuitenkin vuoden 2017 festareilla. Tervetuloa 33. Maata Näkyvissä -festareille!

Lisätietoja: toimisto@maatanakyvissa.fi tai 044 767 5036